Płonącopalcy Admin
Liczba postów : 224 Join date : 23/08/2016
| Temat: Mniej tudzież bardziej popularne używki Pon Wrz 26, 2016 3:00 pm | |
| Każdy ma jakieś słabości: u jednych są to piękne kobiety, u innych pieniądze, a jeszcze inni... Jeszcze inni sięgają radośnie do potężnych rozmiarów wora i losują sobie jedną z dziesiątek różnorakich używek dostępnych na świecie. Bo na coś trzeba złoto i zdrowie tracić, prawda?
Popularne alkohole:
> Piwo z browarów zakonnych pochodzenie: okolice Amper, stolicy Ardeńskiego Imperium; produkowany w browarach nadzorowanych przez zakon paladynów opis: złoto-bursztynowy, spieniony napój o charakterystycznym smaku; bardzo popularny tak w samej Ardenii, jak i na całym świecie siła: średnia
> Ognista woda pochodzenie: trudno powiedzieć - napój bardzo rozpowszechniony na Lombres i Samalii opis: przezroczysty, niepozornie wyglądający napój, który w trakcie picia zdaje się palić podniebienie i bardzo ciężko nazwać go smacznym siła: mocna
> Roije (dervickie wino) pochodzenie: tereny Dominium, południowe stoki gór Jehav opis: czerwony, bardzo klarowny napój o owocowym posmaku; przyjemnie się pije i najczęściej zauważa ile wypiło, kiedy jest już za późno siła: średnia
> Azrag pochodzenie: Nocne Góry na Samalii, wytwarzany przez górskie klany, głównie na własne potrzeby opis: biały, mętny napój przypominający trochę gęstsze mleko, o charakterystycznym, drażniącym zapachu; produkowany ze sfermentowanego mleka klaczy siła: mocna
> Nalewka miodowa pochodzenie: południowa Samalia, tereny Iderii opis: mętny, dość gęsty i bardzo słodki napój o złotej barwie; produkowany na bazie miodu, co bez wątpienia da się wyczuć podczas picia; ulubiony alkohol thratów, którzy zdążyli rozwieźć go już po całym świecie siła: średnia
> Złote wino pochodzenie: tereny Cesarstwa Loannoi, północna Samalia opis: alkohol produkowany z białych, nieco cierpkich winogron; o lekko perłowej barwie, podawany z drobinkami złotego pyłu unoszącymi się w napoju; stosunkowo drogi, jak wszystko w Loannoi, a do tego rzadko dostępny poza granicami kraju siła: słaba
> Sentta (Zielona Śmierć) pochodzenie: dżungle Shat-Hari na Lombres opis: zielonkawy, półprzezroczysty napój produkowany z rosnących w dżungli roślin, które przed oporządzeniem są silnie trujące; tylko najlepiej zaprawieni w bojach amatorzy alkoholi są w stanie wytrzymać więcej niż jedną czarkę, zanim wpadną pod stół lub zaczną gwałtownie zwracać ostatni posiłek siła: bardzo mocna
> Shao jiu (reńskie wino) pochodzenie: tereny cesarstwa Renlai opis: mętny, jasnobeżowy napój o gorzkawym smaku i mocnym aromacie prażonego ryżu, na którego bazie jest robiony; na dnie kadzi, w których przechowuje się alkohol zalega warstwa ryżu, która później zostaje odcedzona; napój podaje się zwykle na ciepło siła: średnia
> Sternsdorf pochodzenie: tereny Konfederacji Eremaickiej opis: przezroczysty, lecz gdy spogląda się nań pod światło, zauważyć można delikatny, niebieski poblask; delikatny posmak oraz zapach górskich jagód i ziół; pity tradycyjnie w wąskich, nieco wyższych szklaneczkach siła: mocna
Narkotyki:
> Ash-samma (Prochy szamana) pochodzenie: specyfik przyrządzany na bazie kilku dziko rosnących w dżunglach Shat-Hari krzewów i traw opis: drobny proszek o szaro-czarnym kolorze, przypominający z wyglądu popiół przyjmowanie: wciągany przez nos efekt: w zależności od przyjętej ilości może wywołać halucynacje lub odmienne stany świadomości o różnym poziomie; przyjmujący go szamani doznają często tymczasowego paraliżu całego ciała i wędrówki ducha poza jego obrębem inne: przepis znany jedynie szamanom shatti; niewprawne użytkowanie może doprowadzić do śmierci
> Łzy Gwiazd pochodzenie: tereny cesarstwa Loannoi, północna Samalia opis: żółtawa zawiesina pachnąca pomarańczami, pozbawiona smaku przyjmowanie: zakrapiane po jednej-dwie krople, bezpośrednio na język efekt: zaraz po przyjęciu ciało zaczyna popadać w odrętwienie, które z czasem zmienia się w uczucie wszechogarniającej przyjemności trwające od kilku do kilkunastu minut; odrętwienie na nowo wygłusza przyjemność i wolno przechodzi w stan ogromnego zmęczenia połączonego z zawrotami głowy oraz problemami z utrzymaniem pionu; długotrwałe stosowanie prowadzi do stopniowego wyniszczania organizmu inne: specyfik zakazany w wielu krajach świata, między innymi w samym Loannoi
> Czarna żywica pochodzenie: zbierana na terenach Starych Lasów Korii opis: ciemnobrązowa, prawie czarna, lepka i ciągnąca substancja o słodkawym zapachu i smaku; "na sucho" twardsza, zdaje się rozpływać nieco pod wpływem żucia przyjmowanie: wkładasz do paszczy i żujesz efekt: pobudza ciało i wyostrza zmysły; u osób przyzwyczajonych do jej działania w najgorszym przypadku kończy się stanem hiper-aktywności przez pewien czas, u tych nieobeznanych zaś może wywołać zwidy, tymczasową paranoję oraz inne zabawne stany z grupy "słyszenia kolorów" inne: powszechnie używana przez dzieci lasu, raczej nieznana w innych częściach świata
> Duch Oceanu pochodzenie: nemidzkie ziemie przy zachodnim wybrzeżu Samalii opis: drobne, fioletowawe kryształki zbierane przez nemidów gdzieś na dnie oceanu przyjmowanie: gwałtowne podgrzanie rozpuszcza kryształki w wodzie, którą należy odetchnąć lub ewentualnie wypić efekt: wywołuje uczucie bycia wyciągniętym z własnego ciała i jednoczesnego zapadania się w najczarniejszą głębię nieznanego; szamanom pomaga w wyciszeniu i skontaktowaniu z duchami, natomiast reszta tych, którzy próbowali zgodnie twierdzi, że to jedno z najstraszniejszych przeżyć jakie można sobie wyobrazić - jakby tonęło się przez nieskończenie długi czas nie mogąc złapać oddechu inne: próba zażycia często kiepsko kończy się w przypadku osób nie będących nemidzkimi szamanami
> Smocze ziele pochodzenie: hodowane na Feilei, na południu Samalii opis: niepozorna, przypominająca nieco fikuśną trawę roślina, którą suszy się i rozdrabnia przed użyciem przyjmowanie: palone pod postacią skręta lub w fajce efekt: ma działanie uspokajające, lekko otępiające i wprawiające w dobry nastrój; palone w zbyt dużych ilościach powoduje uczucie ogromnej suchości w ustach, niekontrolowany chichot oraz częste ataki kaszlu inne: stosunkowo mało szkodliwy narkotyk, popularny w wielu miejscach świata, nie tylko na Feilei
> Har'zahr (Dym dusz) pochodzenie: Nocne Góry na południu Samalii opis: mieszanka ziół zbieranych na górskich przełęczach, moczonych w mocno podejrzanym wywarze, następnie suszonych na słońcu i rozdrabnianych do postaci czerwonawo-brunatnego proszku przyjmowanie: palone w specjalnych fajkach o długich, wąskich ustnikach efekt: wywołuje u palącego poczucie oderwania od ciała; szamani używają go do duchowej podróży w rodzinne strony, która ma zapewnić im bliskość z klanowymi duchami; niewprawny użytkownik może doprowadzić się do stanu, w którym jego umysł na stałe zostanie zatracony i biedak na zawsze straci możliwość kontaktowania się ze światem inne: mówi się, że khar'zaaccy szamani do produkcji swojego specyfiku używają ludzkiej krwi, stąd kolor narkotyku
> Delfis (Dobra Siostra) pochodzenie: z dużym prawdopodobieństwem północna Koria, obecnie najczęściej spotykany na południu kontynentu opis: biały, przypominający w smaku i konsystencji mąkę proszek o duszącym, mdłym zapachu przyjmowanie: zwykle rozpuszczany w wodzie i dopiero wypijany; dla szybszej i mocniejszej reakcji można wysypać go wprost na język i poczekać chwilę, aż się rozpuści efekt: uśmierza ból, nawet ten bardzo dotkliwy; poza tym otępia zmysły, zostawiając użytkownika w stanie będącym na pograniczu jawy i snu; podanie zbyt dużej dawki na raz może doprowadzić do natychmiastowego zgonu; zbyt częste używanie powoduje całkowite wyłączenie procesów odpowiadających za odczuwanie bólu, utratę zmysłu smaku, a z czasem również pozostałych, aż do zupełnego odcięcia organizmu od bodźców zewnętrznych i śmierci inne: często używane przez wojowników, najemników, a także skaltów; zdarza się również stosowanie narkotyku przez lekarzy i znachorów, chociaż jedynie w skrajnych przypadkach
> Kryształowy Ogień pochodzenie: północno-zachodnie ziemie Lombres, obszary wulkaniczne gór Jehav oraz pustynia Sachem opis: niewielkie, półprzezroczyste kryształki błyszczące czerwono-pomarańczową poświatą; pulsują ledwie wyczuwalnym ciepłem przyjmowanie: tradycyjnie pali się w specjalnych fajkach wodnych, ale można również w zwykłych, jak się ktoś mocno uprze i rozgniecie kryształy na proszek efekt: powoduje tymczasowe zmiany w postrzeganiu świata wokoło; w zależności od rodzaju i ilości zażycia może wywołać barwne cienie, rozmazywanie się obrazu, czy nawet napawające grozą halucynacje inne: często używany przez artystów w celu "odblokowania weny"
> Timt (Muł) pochodzenie: wyspy pomiędzy Lombres i Samalią, obecnie najczęściej występuje na wspomnianych kontynentach opis: biały proszek o silnie metalicznym posmaku, zwykle rozpuszczany w wodzie przyjmowanie: można pić, ale wtedy słabiej i wolniej działa; najczęściej wstrzykiwany dożylnie pod postacią roztworu lub rozlewany na otwarte rany; w najbardziej skrajnych przypadkach wsypywany do ran pod postacią proszku efekt: potężny zastrzyk energii, brak uczucia zmęczenia i potrzeby snu, wrażenie bycia niezniszczalnym, zwiększona czasowo siła i wydajność organizmu, przyspieszone działanie mózgu, milion myśli na sekundę; brak cierpliwości do czegokolwiek, łatwe popadanie w stan rozdrażnienia i złości, "mulista" krew, wahania nastrojów, niekontrolowana agresja inne: obok Łez Gwiazd jeden z najbardziej przerażających w skutkach narkotyków
Inne używki:
> Czaj pochodzenie: hodowany głównie na terenach południowej Samalii opis: wysuszone, czasem dodatkowo pokruszone liście, które po wrzuceniu do wrzącej wody nadają jej ciemnobrązową barwę, charakterystyczny zapach oraz gorzki smak efekt: działanie delikatnie pobudzające inne: tradycyjny napój ideryjski, czasem podawany z mlekiem lub alkoholem
> Ścierpiec pochodzenie: Lombres, głównie okolice dżungli oraz zachodniej części kontynentu opis: błyszczące na brązowo-czerwonawy kolor pastylki wielkości mniej więcej połowy kciuka, o ostrym, drażniącym podniebienie smaku przywodzącym na myśl pieprz lub imbir; twarde, nadają się głównie do ssania efekt: lekkie pobudzenie i uczucie orzeźwienia; przy użyciu w większej dawce skutecznie przeczyszcza układ pokarmowy; barwi zęby i ślinę na czerwono inne: może nadać użytkownikowi złowrogiego wyglądu bez potrzeby uciekania się do środków o przykrych skutkach ubocznych
> Uśmiech Panny pochodzenie: Ideria, południowa część Samalii opis: słodkawy, smakujący nieco cynamonem, gęstszy syrop w jasnoróżowym kolorze efekt: tymczasowe zwiększenie libido, lekkie pobudzenie inne: wytwarzany przez alchemików ideryjskich na bazie ziół i bogowie wiedzą czego jeszcze
> Kawa pochodzenie: północna Samalia opis: gęsty, ciemnobrązowy lub czarny napój podawany na gorąco; o charakterystycznym, gorzkim smaku i zapachu palonych ziaren efekt: lekko pobudzający, powstrzymuje senność na pewien czas, w zależności od stężenia inne: ulubiony napój plebsu z Loannoi
| |
|