Opowieści z tysiąca i jednego traktu
Czy chcesz zareagować na tę wiadomość? Zarejestruj się na forum za pomocą kilku kliknięć lub zaloguj się, aby kontynuować.

Opowieści z tysiąca i jednego traktu

I o Tobie ktoś kiedyś napisze balladę... Może nawet zupełnie niezłą, kto wie?
 
IndeksIndeks  Latest imagesLatest images  SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  

 

 Mniej tudzież bardziej popularne używki

Go down 
AutorWiadomość
Płonącopalcy
Admin
Płonącopalcy


Liczba postów : 224
Join date : 23/08/2016

Mniej tudzież bardziej popularne używki Empty
PisanieTemat: Mniej tudzież bardziej popularne używki   Mniej tudzież bardziej popularne używki EmptyPon Wrz 26, 2016 3:00 pm

Każdy ma jakieś słabości: u jednych są to piękne kobiety, u innych pieniądze, a jeszcze inni... Jeszcze inni sięgają radośnie do potężnych rozmiarów wora i losują sobie jedną z dziesiątek różnorakich używek dostępnych na świecie. Bo na coś trzeba złoto i zdrowie tracić, prawda?


Popularne alkohole:

> Piwo z browarów zakonnych
pochodzenie: okolice Amper, stolicy Ardeńskiego Imperium; produkowany w browarach nadzorowanych przez zakon paladynów
opis: złoto-bursztynowy, spieniony napój o charakterystycznym smaku; bardzo popularny tak w samej Ardenii, jak i na całym świecie
siła: średnia


> Ognista woda
pochodzenie: trudno powiedzieć - napój bardzo rozpowszechniony na Lombres i Samalii
opis: przezroczysty, niepozornie wyglądający napój, który w trakcie picia zdaje się palić podniebienie i bardzo ciężko nazwać go smacznym
siła: mocna


> Roije (dervickie wino)
pochodzenie: tereny Dominium, południowe stoki gór Jehav
opis: czerwony, bardzo klarowny napój o owocowym posmaku; przyjemnie się pije i najczęściej zauważa ile wypiło, kiedy jest już za późno
siła: średnia


> Azrag
pochodzenie: Nocne Góry na Samalii, wytwarzany przez górskie klany, głównie na własne potrzeby
opis: biały, mętny napój przypominający trochę gęstsze mleko, o charakterystycznym, drażniącym zapachu; produkowany ze sfermentowanego mleka klaczy
siła: mocna


> Nalewka miodowa
pochodzenie: południowa Samalia, tereny Iderii
opis: mętny, dość gęsty i bardzo słodki napój o złotej barwie; produkowany na bazie miodu, co bez wątpienia da się wyczuć podczas picia; ulubiony alkohol thratów, którzy zdążyli rozwieźć go już po całym świecie
siła: średnia


> Złote wino
pochodzenie: tereny Cesarstwa Loannoi, północna Samalia
opis: alkohol produkowany z białych, nieco cierpkich winogron; o lekko perłowej barwie, podawany z drobinkami złotego pyłu unoszącymi się w napoju; stosunkowo drogi, jak wszystko w Loannoi, a do tego rzadko dostępny poza granicami kraju
siła: słaba


> Sentta (Zielona Śmierć)
pochodzenie: dżungle Shat-Hari na Lombres
opis: zielonkawy, półprzezroczysty napój produkowany z rosnących w dżungli roślin, które przed oporządzeniem są silnie trujące; tylko najlepiej zaprawieni w bojach amatorzy alkoholi są w stanie wytrzymać więcej niż jedną czarkę, zanim wpadną pod stół lub zaczną gwałtownie zwracać ostatni posiłek
siła: bardzo mocna


> Shao jiu (reńskie wino)
pochodzenie: tereny cesarstwa Renlai
opis: mętny, jasnobeżowy napój o gorzkawym smaku i mocnym aromacie prażonego ryżu, na którego bazie jest robiony; na dnie kadzi, w których przechowuje się alkohol zalega warstwa ryżu, która później zostaje odcedzona; napój podaje się zwykle na ciepło
siła: średnia


> Sternsdorf
pochodzenie: tereny Konfederacji Eremaickiej
opis: przezroczysty, lecz gdy spogląda się nań pod światło, zauważyć można delikatny, niebieski poblask; delikatny posmak oraz zapach górskich jagód i ziół; pity tradycyjnie w wąskich, nieco wyższych szklaneczkach
siła: mocna


Narkotyki:

> Ash-samma (Prochy szamana)
pochodzenie: specyfik przyrządzany na bazie kilku dziko rosnących w dżunglach Shat-Hari krzewów i traw
opis: drobny proszek o szaro-czarnym kolorze, przypominający z wyglądu popiół
przyjmowanie: wciągany przez nos
efekt: w zależności od przyjętej ilości może wywołać halucynacje lub odmienne stany świadomości o różnym poziomie; przyjmujący go szamani doznają często tymczasowego paraliżu całego ciała i wędrówki ducha poza jego obrębem
inne: przepis znany jedynie szamanom shatti; niewprawne użytkowanie może doprowadzić do śmierci


> Łzy Gwiazd
pochodzenie: tereny cesarstwa Loannoi, północna Samalia
opis: żółtawa zawiesina pachnąca pomarańczami, pozbawiona smaku
przyjmowanie: zakrapiane po jednej-dwie krople, bezpośrednio na język
efekt: zaraz po przyjęciu ciało zaczyna popadać w odrętwienie, które z czasem zmienia się w uczucie wszechogarniającej przyjemności trwające od kilku do kilkunastu minut; odrętwienie na nowo wygłusza przyjemność i wolno przechodzi w stan ogromnego zmęczenia połączonego z zawrotami głowy oraz problemami z utrzymaniem pionu; długotrwałe stosowanie prowadzi do stopniowego wyniszczania organizmu
inne: specyfik zakazany w wielu krajach świata, między innymi w samym Loannoi


> Czarna żywica
pochodzenie: zbierana na terenach Starych Lasów Korii
opis: ciemnobrązowa, prawie czarna, lepka i ciągnąca substancja o słodkawym zapachu i smaku; "na sucho" twardsza, zdaje się rozpływać nieco pod wpływem żucia
przyjmowanie: wkładasz do paszczy i żujesz
efekt: pobudza ciało i wyostrza zmysły; u osób przyzwyczajonych do jej działania w najgorszym przypadku kończy się stanem hiper-aktywności przez pewien czas, u tych nieobeznanych zaś może wywołać zwidy, tymczasową paranoję oraz inne zabawne stany z grupy "słyszenia kolorów"
inne: powszechnie używana przez dzieci lasu, raczej nieznana w innych częściach świata


> Duch Oceanu
pochodzenie: nemidzkie ziemie przy zachodnim wybrzeżu Samalii
opis: drobne, fioletowawe kryształki zbierane przez nemidów gdzieś na dnie oceanu
przyjmowanie: gwałtowne podgrzanie rozpuszcza kryształki w wodzie, którą należy odetchnąć lub ewentualnie wypić
efekt: wywołuje uczucie bycia wyciągniętym z własnego ciała i jednoczesnego zapadania się w najczarniejszą głębię nieznanego; szamanom pomaga w wyciszeniu i skontaktowaniu z duchami, natomiast reszta tych, którzy próbowali zgodnie twierdzi, że to jedno z najstraszniejszych przeżyć jakie można sobie wyobrazić - jakby tonęło się przez nieskończenie długi czas nie mogąc złapać oddechu
inne: próba zażycia często kiepsko kończy się w przypadku osób nie będących nemidzkimi szamanami


> Smocze ziele
pochodzenie: hodowane na Feilei, na południu Samalii
opis: niepozorna, przypominająca nieco fikuśną trawę roślina, którą suszy się i rozdrabnia przed użyciem
przyjmowanie: palone pod postacią skręta lub w fajce
efekt: ma działanie uspokajające, lekko otępiające i wprawiające w dobry nastrój; palone w zbyt dużych ilościach powoduje uczucie ogromnej suchości w ustach, niekontrolowany chichot oraz częste ataki kaszlu
inne: stosunkowo mało szkodliwy narkotyk, popularny w wielu miejscach świata, nie tylko na Feilei


> Har'zahr (Dym dusz)
pochodzenie: Nocne Góry na południu Samalii
opis: mieszanka ziół zbieranych na górskich przełęczach, moczonych w mocno podejrzanym wywarze, następnie suszonych na słońcu i rozdrabnianych do postaci czerwonawo-brunatnego proszku
przyjmowanie: palone w specjalnych fajkach o długich, wąskich ustnikach
efekt: wywołuje u palącego poczucie oderwania od ciała; szamani używają go do duchowej podróży w rodzinne strony, która ma zapewnić im bliskość z klanowymi duchami; niewprawny użytkownik może doprowadzić się do stanu, w którym jego umysł na stałe zostanie zatracony i biedak na zawsze straci możliwość kontaktowania się ze światem
inne: mówi się, że khar'zaaccy szamani do produkcji swojego specyfiku używają ludzkiej krwi, stąd kolor narkotyku


> Delfis (Dobra Siostra)
pochodzenie: z dużym prawdopodobieństwem północna Koria, obecnie najczęściej spotykany na południu kontynentu
opis: biały, przypominający w smaku i konsystencji mąkę proszek o duszącym, mdłym zapachu
przyjmowanie: zwykle rozpuszczany w wodzie i dopiero wypijany; dla szybszej i mocniejszej reakcji można wysypać go wprost na język i poczekać chwilę, aż się rozpuści
efekt: uśmierza ból, nawet ten bardzo dotkliwy; poza tym otępia zmysły, zostawiając użytkownika w stanie będącym na pograniczu jawy i snu; podanie zbyt dużej dawki na raz może doprowadzić do natychmiastowego zgonu; zbyt częste używanie powoduje całkowite wyłączenie procesów odpowiadających za odczuwanie bólu, utratę zmysłu smaku, a z czasem również pozostałych, aż do zupełnego odcięcia organizmu od bodźców zewnętrznych i śmierci
inne: często używane przez wojowników, najemników, a także skaltów; zdarza się również stosowanie narkotyku przez lekarzy i znachorów, chociaż jedynie w skrajnych przypadkach


> Kryształowy Ogień
pochodzenie: północno-zachodnie ziemie Lombres, obszary wulkaniczne gór Jehav oraz pustynia Sachem
opis: niewielkie, półprzezroczyste kryształki błyszczące czerwono-pomarańczową poświatą; pulsują ledwie wyczuwalnym ciepłem
przyjmowanie: tradycyjnie pali się w specjalnych fajkach wodnych, ale można również w zwykłych, jak się ktoś mocno uprze i rozgniecie kryształy na proszek
efekt: powoduje tymczasowe zmiany w postrzeganiu świata wokoło; w zależności od rodzaju i ilości zażycia może wywołać barwne cienie, rozmazywanie się obrazu, czy nawet napawające grozą halucynacje
inne: często używany przez artystów w celu "odblokowania weny"


> Timt (Muł)
pochodzenie: wyspy pomiędzy Lombres i Samalią, obecnie najczęściej występuje na wspomnianych kontynentach
opis: biały proszek o silnie metalicznym posmaku, zwykle rozpuszczany w wodzie
przyjmowanie: można pić, ale wtedy słabiej i wolniej działa; najczęściej wstrzykiwany dożylnie pod postacią roztworu lub rozlewany na otwarte rany; w najbardziej skrajnych przypadkach wsypywany do ran pod postacią proszku
efekt: potężny zastrzyk energii, brak uczucia zmęczenia i potrzeby snu, wrażenie bycia niezniszczalnym, zwiększona czasowo siła i wydajność organizmu, przyspieszone działanie mózgu, milion myśli na sekundę; brak cierpliwości do czegokolwiek, łatwe popadanie w stan rozdrażnienia i złości, "mulista" krew, wahania nastrojów, niekontrolowana agresja
inne: obok Łez Gwiazd jeden z najbardziej przerażających w skutkach narkotyków


Inne używki:

> Czaj
pochodzenie: hodowany głównie na terenach południowej Samalii
opis: wysuszone, czasem dodatkowo pokruszone liście, które po wrzuceniu do wrzącej wody nadają jej ciemnobrązową barwę, charakterystyczny zapach oraz gorzki smak
efekt: działanie delikatnie pobudzające
inne: tradycyjny napój ideryjski, czasem podawany z mlekiem lub alkoholem


> Ścierpiec
pochodzenie: Lombres, głównie okolice dżungli oraz zachodniej części kontynentu
opis: błyszczące na brązowo-czerwonawy kolor pastylki wielkości mniej więcej połowy kciuka, o ostrym, drażniącym podniebienie smaku przywodzącym na myśl pieprz lub imbir; twarde, nadają się głównie do ssania
efekt: lekkie pobudzenie i uczucie orzeźwienia; przy użyciu w większej dawce skutecznie przeczyszcza układ pokarmowy; barwi zęby i ślinę na czerwono
inne: może nadać użytkownikowi złowrogiego wyglądu bez potrzeby uciekania się do środków o przykrych skutkach ubocznych


> Uśmiech Panny
pochodzenie: Ideria, południowa część Samalii
opis: słodkawy, smakujący nieco cynamonem, gęstszy syrop w jasnoróżowym kolorze
efekt: tymczasowe zwiększenie libido, lekkie pobudzenie
inne: wytwarzany przez alchemików ideryjskich na bazie ziół i bogowie wiedzą czego jeszcze


> Kawa
pochodzenie: północna Samalia
opis: gęsty, ciemnobrązowy lub czarny napój podawany na gorąco; o charakterystycznym, gorzkim smaku i zapachu palonych ziaren
efekt: lekko pobudzający, powstrzymuje senność na pewien czas, w zależności od stężenia
inne: ulubiony napój plebsu z Loannoi

Powrót do góry Go down
https://circleofbards.forumpolish.com
 
Mniej tudzież bardziej popularne używki
Powrót do góry 
Strona 1 z 1

Permissions in this forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
Opowieści z tysiąca i jednego traktu :: Wieczorem przy ognisku :: Worek barda :: Notatki-
Skocz do: